Tovább gyorsítja Electric Vision névre keresztelt európai termékfejlesztési stratégiáját a Honda. A japán vállalat legfőbb törekvése, hogy 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos – alternatív - meghajtásra. Az eredetinél három évvel közelebbi céldátumot Amszterdamban, az Electric Vision rendezvényen árulták el a márka munkatársai, újfent tanúbizonyságát adva elkötelezettségüknek, valamint elektromos és hibrid hajtásláncaikba vetett bizalmuknak.
Miként a jelenlévők megtudhatták, az előttünk álló 36 hónapban 6 alternatív üzemmódra is képes Honda érkezik a szalonokba, ezek közül a tisztán elektromos Honda e és az új, hibrid Jazz már úton van.
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A jogszabályi és piaci környezet, valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra.
Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes... mindössze 36 hónap múlva!”
„e:Technology”
További újdonság az „e:Technology” márkanév, ami a Honda minden elektromos termékén megjelenik majd, hogy egységbe kovácsolja a vállalat környezetbarát fejlesztéseit.
Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a Jazzen például a Hybrid Electric Vehicle angol kifejezés (magyarul hibrid elektromos jármű) rövidítése, az „e:HEV” felirat jelenik majd meg.
A Jazz következő nemzedékébe kerülő kétmotoros, hibrid hajtáslánc már bizonyított az európai piacon, hiszen a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik.
Szemben a hagyományos hibridekkel, az „e:HEV”-nél nem a villanymotor segíti a belső égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez, ennek köszönhető a páratlanul hatékony és takarékos működés valós környezetben. A Honda által fejlesztett vezérlési rendszer további előnye, hogy a hajtáslánc rendkívül kifinomultan működik és igen dinamikusan gyorsítja az autót, holott károsanyag-kibocsátása roppant alacsony.
A magával ragadó vezetési élményt nyújtó Jazz következő generációja a 2019-es Tokiói Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.
További modell érkeznek Európába a következő 36 hónapban
A Honda illetékesei azt is elárulták, miként lesz képes elektromos üzemmódra is a teljes európai paletta már 2022-ben. Az elkövetkező 36 hónapban 6 olyan modell érkezik a Honda-márkakereskedésekbe, amelyek alternatív meghajtásra is képesek, közöttük a vadonatúj Jazzel és a Honda e. Ezek között akkumulátorról hajtott elektromos modell éppúgy lesz, mint e:HEV alapú hibrid, a környezetbarát közlekedés mellett tehát a választás lehetősége is adott a vásárlóknak.
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az elektromos átállás alaposan megváltoztatja majd a Honda választékát, illetve arculatát. Kétmotoros hibrid hajtásláncunk tulajdonképpen minden modellünkben megjelenik majd, és további akkumulátoros elektromos autókkal is előrukkolunk.”
Formát ölt a Honda energiagazdálkodási üzletága Európában
A mobilitás mellett egyéb területeken is igyekszik az emberiség szolgálatára lenni a Honda, erről tanúskodik az is, hogy a japán iparóriás együttműködési megállapodást kötött Európa vezető közműszolgáltatójával, a Vattenfall vállalattal.
Ennek keretein belül születhetnek meg a világ első rugalmas energiaszolgáltatói szerződései, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak. A közös munka kezdete jelentős mérföldkő a Honda – energiagazdálkodási megoldásainak – történetében és természetesen az európai Electric Vision stratégiának is szerves része.
A 2019. október 23-án aláírt szándéknyilatkozat értelmében a két vállalat közösen dolgozza ki és és viszi piacra a rugalmas energiaszerződéseket, amelyek lehetőséget adnak az EV-tulajdonosoknak, hogy azokban az időszakokban töltsék járműveik akkumulátorát, amikor a legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram. A kifejezetten EV-tulajdonosoknak szánt, kedvezményes tarifák még népszerűbbé tehetik a megújuló energiaforrásokat (pl. szél- és vízenergia), ezáltal beteljesülhet a Honda munkatársainak fenntarthatóságról szőtt álma. Ez a szolgáltatás 2020-ban indul el az Egyesült Királyságban és Németországban, majd a többi európai államban is megkezdik értékesítését.
A stratégiai együttműködés fontos lépés a Honda energiagazdálkodási üzletágának európai kiépítésében, hiszen az otthoni és városi töltők elterjedéséhez éppúgy nagyban hozzájárulhat, mint a közműszolgáltatások és a V2G-technológia (ti. energiafeltöltés elektromos járműből a közműhálózatba) fejlődéséhez.
1: Járműkompatibilitástól függően
A Vattenfall egy európai közműszolgáltató-vállalat, amely 20 ezer alkalmazottat foglalkoztat. 100 éves története során ipari létesítmények és otthonok millióit látta el elektromossággal, nem mellesleg innovatív és együttműködésre törekvő mivoltából fakadóan a technikai fejlődéshez is hozzájárult. Célkitűzése, hogy a következő generáció már ne szoruljon rá a fosszilis energiahordozókra.